Analisa PRK DUN N.25 Kajang


Ini Keputusan RASMI Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) N.25 Kajang -:

Datin Seri DR. Wan Azizah Wan Ismail (PKR)- 16,741 Undi (-1,445)

Datin Paduka Chew Mei Fun (BN)- 11,362 Undi (-1,385)

Majoriti- 5379 Undi

Keputusan Pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) Tahun 2013 -:

Lee Chin Cheh (PKR)- 19,571

Lee Ban Seng (BN)- 12,747 Undi

Mohamad Ismail (Berjasa)- 1,014 Undi

Calon Bebas 250 Undi

Majoriti- 6,824

Walaupun Majoriti Kemenangan PKR berkurangan sebanyak 1,445 Undi namum jumlah Undi yang diterima oleh BN juga turut BERKURANGAN sebanyak 1,385 Undi. Kalau diambil dari kebanyakkan SEJARAH Pilihan Raya Kecil (PRK) perbezaan 60 Undi diantara Undi yang Berkurangan di terima oleh PKR dan Undi BN ianya adalah dikira satu KEMENANGAN yang boleh dikatakan BESAR bagi PKR.

Kerana apa diwaktu PRK biasa nya SELURUH Pemimpin-Pemimpin dari Umno/Bn akan BERKAMPUNG disesuatu kawasan PRK dengan segala PERUNTUKAN akan DISALURKAN seperti AIR SUNGAI yang Mengalir. Akan tetapi dalam PRK DUN N.25 Kajang ianya seperti TIDAK BERKESAN kepada Pengundi-Pengundi disana melainkan kepada Penyokong Umno Totok.

Tahniah buat PKR dan PR serta Ahli DUN N.25 Kajang Datin Seri DR. Wan Azizah Wan Ismail IBU SRIKANDI, diharap segala yang DIJANJIKAN kepada Pengundi-Pengundi semasa KEMPEN PRK akan DITUNAI secepat yang Mungkin.

2 comments:

  1. Only wanted to say, continue the fantastic work, when I've been following your blog site for
    some time now!

    my page ... cheap e liquid (Www.Bluevalley.net)

    ReplyDelete
  2. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete