Ketua Pemuda MCA Pulau Pinang ketuai 439 ahli keluar Parti


MCA menerima tamparan hebat kali ini apabila Ketua Pemuda MCA Pulau Pinang, Eng Hiap Boon mengumumkan perletakan kesemua jawatan dslsm parti berkuat kuasa serta merta.

Beliau juga mengepalai lebih 400 ahli membuat pengumuman rasmi keluar dari parti MCA yang turut mengakibatkan 2 Cawangan MCA di Pulau Pinang dibubarkan.

Ditanya alasan tindakan drastik ini dilakukan, Eng mendakwa ini adalah satu signal buat kepimpinan MCA yang mesti menerima kenyataan bahawa ahli-ahli di peringkat akar umbi semakin kecewa dengan corak kepimpinan parti tersebut pada masa kini.

Beliau turut mendakwa ahli-ahli MCA majoritinya tidak dapat menerima kepimpinan yang tidak bermoral dan beretika bagi memimpin sebuah parti yang dinamik seperti MCA.

Perbalahan dalaman parti, tambahnya, semakin buruk dan para pemimpin pula didakwanya enggan melibatkan diri dengan akar umbi atau berkhidmat kepada rakyat secara ikhlas.

Eng yang dikenali MCA merupakan salah seorang penyokong kuat bekas Presiden MCA, Datuk Seri Ong Tee Keat menafikan sekeras-kerasnya tindakan ini adalah atas faktor tersebut.

No comments:

Post a Comment