Rusuhan Berlaku Di Sungai Petani


Berikut adalah info dari FB : Ayahanda-Ayahanda Sg Petani , Kedah ///

Kejadian pergaduhan teruk di antara puak pelampau Extreme India dari Geng Kongsi 35 & Melayu Islam kita yang ditetak dengan parang, dibelasah dengan kayu besbol dan di campak ke dalam longkang sehingga membabitkan orang-orang yang tiada kaitan bermula di Paya Nahu seterusnya melarat ke Tmn Ria apabila motosikal di bakar di depan masjid, seterusnya melarat ke Tmn Keladi & terkini jam 3 petang tadi di Bandar Sg Lalang , Sg Petani Kedah.

Mangsa Melayu dari anggota Melayu Islam kita dari PDRM pula yang dibelasah habis habisan kerana cuba menggari salah seorang daripada anggota kumpulan kongsi geng 35 mereka yang terlalu bertindak agresif. Sekarang di Sg Petani,Kedah sudah penuh dengan polis & FRU serta roadblock.

Ugutan menyerang orang Islam ketika berjemaah di Masjid , bakar masjid & Surau serta mangsa dari Orang Islam yang di campak ke dalam longkang setelah di belasah dengan parang & kayu besbol mengundang kemarahan orang2 Islam di situ..perintah darurat dikeluarkan oleh PDRM & FRU.

Harap semua pejuang-pejuang ­30 dalam mood "Standby" kerana apa2 sahaja boleh berlaku. Buat masa sekarang biarkan pihak polis & Fru jalankan tugas mereka kerana keadaan memang dah terlalu tegang, kita cuba elakkan rusuhan kaum kerana dikhuatiri akan membabitkan pihak-pihak yang tiada kaitan & merbahayakan nyawa orang2 Melayu Islam kita di situ sendiri dari kaum wanita & kanak-kanak dan bimbang merebaknya rusuhan kaum ini ke kawasan lain.

Yang penting dinasihatkan kita sentiasa bersatu,mood standby & jangan terlalu bertindak membabi buta, tetapi lebih kepada langkah berjaga-jaga ,BERSEDIA & BERSATU seandainya perkara yang tidak diingini berlaku..umat Islam dinasihatkan berwaspada & jangan bertindak mengikut emosi.


-------------------------------------------------------------------------------------------

Sebarang pertanyaan berkaitan situasi semasa di Sg.Petani sila hubungi HEA IPD Kuala Muda,Kedah Insp Farhana bt Hj Ishak,Sjn Muhyizan Muhyi, Kpl Amanorashid Ibrahim,Konst. Mohd Safaruddin Helmi Sulong di talian 04-4299222.

Maklumat terbaru!!! Keadaan sudah pulih seperti sedia kala. Di harap semua bertenang.

Sumber dari FB Polis Diraja Malaysia ( Royal Malaysia Police ) :

STATUS TERKINI KES PERGADUHAN DI SG PETANI: Berikutan berlakunya satu kes pergaduhan di Sungai Petani, beberapa anggota polis telah ditugaskan ke lokasi kejadian dan keadaan kini adalah terkawal. Ketua Polis Kedah akan memberi kenyataan rasmi berhubung insiden tersebut dalam masa terdekat.

Orang ramai juga dinasihatkan supaya tidak menyebarkan maklumat yang tidak sahih berhubung kejadian tersebut yang boleh menggugat ketenteraman awam. Terima kasih.

-------------------------------------------------------------------------------------------

TERKINI! - Pergaduhan Berlaku pada 16 Disember 2012, dan bunga bunga nak Bergaduh lagi tu masih ada sehingga hari ini. Punca Pergaduhan adalah Kes Curi Motor dan Bukan seperti mana yang disebutkan oleh:-

1. Muhammad Qhalil Hasri, kononnya Masyarakat India nak Rebut Tapak Masjid di Tmn Ria Jaya.

2. Tak Wujud pun Kononnya Orang India nak Bakar Surau seperti mana Dakwaan:- Raz Razali...

- Polis telah mengambil Tindakan Mengawal Keadaan sehingga ke malam ini supaya kes ini tidak Menimbulkan Salah Faham di Kalangan Masyarakat.
- Apa yang berlaku bukanlah Pergaduhan Melayu-India. Tetapi hanyalah Kes Bertumbuk Budak-Budak baru nak Up. Malangnya, apabila dicampuri oleh Kelompok yang Membuta Tuli, maka Kes dah jadi lain.

Ins.Shahrul, IPD Kuala Muda.

- Maklumat Terkini dari Polis. Hanya 3 Melayu + 5 India Cedera, Akibat Pergaduhan Tersebut. Tolong Abaikan Info lain yang buat Org Lain.

-------------------------------------------------------------------------------------------

TERKINI! - Sidang akhbar diantara Timbalan Ketua Polis Kedah telah dibuat : Jangan Dengar Khabar Angin, Tiada Rusuhan Kaum Kata Timbalan Ketua Polis Kedah

*** Mohon mereka yang mengetahui maklumat lanjut mengenai hal ini memberi komen dibawah demi perkongsian bersama ***

264 comments:

  1. hantar je paria2 ni balik India

    ReplyDelete
    Replies
    1. jgn la ckp mcm tu ,,kite kan satu negara,,doakan kesejahteraan negara kite

      Delete
    2. keling lakhanat dah naik kepala pulak....
      Perang jer....///

      Delete
    3. perang2.. memang ko nk malaysia hidup perang sesama sendiri ker??

      Delete
    4. paria bila mabuk camni r..minum segelas tp mabuk cam minum 1 tong..

      Delete
    5. orang india mabuk...orang melayu penagih...semua sama saje...

      Delete
    6. gadoh sebab mat rempit..so, xpayah provoke..jgn timbul isu sensitif..hidup aman damai kan senang..bru habis kat gaza..nak start kat malaysia plak..hadoyai..

      Delete
    7. bro, cannot la camtu..katekanlah, bdk kite (mlayu + islam) yg buat hal dlu...xleh nk salahkan kaum india tu smua skali..kte xtau cte asal jgn cpat ckp mcm2..

      Delete
    8. melayu mabuk sama macam india mabuk.

      Delete
    9. ye tak boleh salahkan kaumlah...sesama melayu islam boleh tetak menetak inikan yg lain lagilah....tengoklah kes ragut, pecah rumah,rogol tu kebanyakkannya kaum mana punya kerja? mangsanya pulak kebanyakan kaum mana? melayu kita jugak....

      Delete
    10. Salam Bersatu ///.. kita sebagai ahli jemaah sepatutnya lebih matang dalam menyelesaikan dlam tiap2 masalah, terutama yg melibatkan perkauman.. kte hidup dlm dunia ni sebagai pelakon kepada Nya.. sepatut nya kite menunjukkan tunjuk contoh yg baik supaya mereka lebih terpikat dgn agama kita yg cukup indah ni..

      Delete
    11. Some ppl here x habis2 nak kutuk org India.. Ape yg korang dpt dgn kutuk cam tu.. V all gt heart oso.. Js bcz of 1 person jgn kutuk de whole community.. Cakap paria2, ape tu.. Malaysia bukanye hanya untk org melayu je, insaf la skit.. Kalau kami ckp balik indon camne perasaan u.. Keling, paria..sakit hati bila dengar tu smua..

      Delete
    12. Knapa nk balik indon??malasyia mmg tanah tumpahnya darah bangsa melayu...mx tlg kaji blik sejarah malaysia...jgn dok kuar statement xtntu hala...

      Delete
    13. di manakah asalnya parameswara? apakah agama beliau? lu pi bukak buku sejarah dulula macha...

      Delete
    14. Nape ngan parameswara..cite ckit ..Lu punya cite tergantung la..Lu nk buktikan apa?

      Delete
    15. Marah ni, apa kaitan dgn indon lak, tok nenek saya mmg asai kedah dgn patani. Dulu patani pn dlm rumpun melayu cuma sekarang masuk thailand lepas pembahagian sempadan.. Kot ceruk mana nk halau saya balik indon tak dak kaitan langsung... Kalau india tu mmg dah sah sgt

      Delete
    16. udah...udah...kang kuar smue tok cik la maharajalela la pe la...
      rileks sudah...slagi ada nyer undang2, ada polis biar dorg uat keje...
      lame dh duk ngutip saman jer...bior dorg uat kje skit...
      nk tukar angin jer tu...slame ni sp top ngn bapuk, tukar la angin plak tukar ngn bgaduh...tu jer benor nyer...

      Delete
    17. dari pembacaan saya,,,,, baru sy paham, kes berpunca dari mat rempit yg mencuri motor... mat rempit tu pulak berbangsa melayu....... mmg kalau kita ikut mana2 perkembangan semasa budak2 melayu paling bermasalah.....x reti nak hormat orang tua2, mencuri dan sebagainya ..... x perlu kita nak berdolak dalih menuduh bangsa lain itu dan ini ... sbb bangsa kita mmg dah jauh kebelakangg,,,,,,, subhanallah.....

      Delete
    18. Masa Parameswara dtg Melaka bkn Melaka dah ada penduduk tempatan ka??Tp aku setuju dgn dia jgn hina kaum lain sbb tanpa kaum lain jg mungkin negara kita tdk mencapai kemajuan sehingga tahap ini.Tgk negara yg Merdeka awal dr negara kita pun masih belum maju mungkin sbb pemerintahan yg kurang ckp atau sikap rakyat/pemimpin seperti ini.

      Delete
    19. Jangan gado gado. Melayu india kita semua sama saja. Kita one malaysia maa. Najib razak kata, satu malysia..... Kongsi kongsi laa dei.. Melayu cina india.. Baru jadi bersatu

      Delete
    20. Semua ini Pergaduhan asal dari 2 geng pelumba motor India / Melayu ,
      diataranya ada penagih dan pemabuk yang hilang akal lalu buat kacau di taman situ lalu jadi silap saham India Melayu, kesian orang orang Taman kat tu nak keluar kerja , makan pun takut hati hati kena serang dari geng gila tu , biar polis jalankan tugas siasatan mereka. Keadaan sudah terkawal sekarang.

      Delete
    21. Parameswara bukan india la sohai.. Dulu kebanyakan org tak kira bangsa apa beragama hindu.. Sbb tu nama dia cam hindu.. Cuba ko gi bali. Bongok la kalian ni.. Nama tak melambangkan kaum.. Sekolah dulu sblm ber hujah...

      Delete
    22. dah makin tegang lagi nk sorok ke......klau dah setel, korang pegi la sp skrg ni tgk sndiri keadaan camne......bukan nak bakar line....sampai ade org tua (melayu) yg x bersalah pn kena tetak ni ape citer plk??? klau aku jadi pgawai polis pn aku akan buh statement yg baik2.....mmg la kita xnk jadi mcm 13mei...tapi klau dah ade mangsa yg x berdosa takkan nk diam jugak!!!!

      Delete
    23. da name paria..bngse pling hina dlm dunia..

      Delete
    24. http://www.jais.gov.my/index.php?option=com_content&task=view&id=1019&Itemid=1

      KIta dari sini je... Takde makna racist2 ni... Dari asal yang satu...

      Delete
    25. india kat malaysia ni x ramai mana...buat macam myanmar lakukan kat rohingya tu..setel masalah...hantar balik paria ni balik india or sri lanka...semak aku tgok paria2 ni...x habis2 dgn putar alam...jangan pikir tanpa paria malaysia x maju!

      Delete
    26. Paria tu 'kasta' bodo... bukannya bangsa, klu nak bg statement, sekolahlah dulu... ni dok hina bangsa lain, apa yg kau dapat.. insaflah bangsaku...

      Delete
  2. time skang ni perlu ke nak salah kan umno ke pas ke pkr ke.. xleh ke nk begabong? sbb politik pon Islam jadi camni. korang rase ape pandangan org lua bile tgk kite bepecah cmtu. pikir gune otak la wei

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gua tambah lagi setuju

      Delete
    2. Dah terdesak baru nak ingat bangsa sendiri

      Delete
    3. Bergabung untuk apa? Ini mgkn permainan untuk memulakan pergaduhan kaum besar-besaran untuk tujuan politik sesuatu kumpulan.

      Delete
    4. Aik?.. takde Saper2 pun Kat Sini cakap Pasal Parti politik... Kecuali ko... jadi ko Sebenarnya yang Melibatkan parti politik...

      Delete
    5. Apa nak buat! Dah menjadi rasmi kumpulan itu....atau itu kumpulan kamu.

      Delete
    6. semua benda nak kaitkan dengan politik, apa benda. tak boleh fikir sebab lain ke selain politik ?

      Delete
    7. Kalau melayu islam semua bergabung, kita akan jadi kuat dan teguh. Jgn pikir politik tapi pikir lah agama dan bangsa kita. Ini negara kita, mereka tu suma hanya pedagang je sebelum ni. Tolong lah, jangan terjadi lagi macam peristiwa 13 Mei !

      Delete
    8. apa hal pulak masuk hal politik ni .....

      Delete
    9. sat2.....!! la jom kita p mnum dulu...balut rokok daun dulu..biaq jala apa nak jadi pon...bg aku bangsa semua sama ja...nama pon makhluk tuhan...cuma kita tengok la...kalo jd darurat..baru kita fight bck...setakat geng itu geng ini nak gaduh soal repeat..biaq kt depa..cuma yg aku tak paham pasal apa paria tu p tetak kawan aku yg x bersalah!!?? baru turun pada jamming studio kena tros..!!kwan aku owner studio fobia nak buka kedai...jom p indon kita belajaq santau..santau semua paria2 yg buat pasai...=)

      Delete
    10. salam semua untuk lebih adil tepuk dada tanya selera...apakah selama 12 kali PRU dijalankan berlaku kejadian2 sebegini??? Ini bukan pasal melayu berpecah atau bersatu..dari dulu lagi kita seperti ini...org yang dekat dgn agama ALlah sudah lama bersatu untuk menegakkan syiar Islam yang x nak bersatu ialah mereka yang suka pada keduniaan dan berpura2 mengajak kebaikkan ..cerminlah diri kita..sebagai golongan Melayu majoriti kita adalah pendamai segala persengketaan tidak kira apa bangsa dan agama...Islam menggalakkan keamanan dan kedamaian.

      Delete
    11. benda dah settle tk payah nk bangkitkan

      Delete
    12. susah la KALAU MCM 2.... MEma payah nk urusnkan law msng2 duk jd bawak khabar angin....tk betul

      Delete
    13. aku lg setuju kalau rase dri tu mmg gila politik ko pg duduk lam gua sorang2....owg sembang sal laen die kaitkan politik plak...nk tmbulkn marah org ke?

      Delete
    14. nk settle apa bnda nya,budak2 melayu dh kena tetak nk settle mcm tu ja...hutang nyawa byr nyawa ar..lw settle cm tu hindu happy ar..

      Delete
    15. jgn jd bengong,nieh bkn lg politik , nieh kaum, phm ke x bodo

      Delete
    16. kesian kt mangsa kna tetak [yg xbersalah]... mgkn mangsa ni ada saudara2,kwn2 yg telor xdak kot

      Delete
  3. betul ke belaku pekara ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul, tp skg dah aman, polis jaga, besepah polis, fru, roadblock semua

      Delete
    2. ye ke polis fru bersepah? aku kuar tadi, takde ape pun.. mcm hari biasa je kat sp.....

      Delete
    3. aman pa?smlam ad g kna tetak...ad polis pown xdak pa..

      Delete
  4. Mana pergi nya Perkasa?..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kena tanya ibrahim ali, skg dia bz melobi nk cari kerusi la kot

      Delete
    2. hasan ali, ibrahim ali 2x5

      Delete
    3. panggil la gagah perkasa turun =.="

      Delete
    4. Aku rase kalau perkasa tu turun ,geng paria mabuk ni 5 org dah cabut lari semua perkasa tu terkencing..cuma apa yg melayu ada laskar jihad tentera sabil yg tidak menyebalah mana 2 parti politik..yg srlama ini senyap..bila keluar tak takut mati///..30 fisabilillah

      Delete
  5. Alhamdulillah, hopefully keadaan betul2 dah pulih macam biasa. Risau family ada dekat sana. Baguslah polis ramai yang jaga. Good job.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 2la...aku dhla kt langkawi..tepon kawan2 sana depa cakap ada betoi...haih...dok racist pa...nak tunjuk pailang sgt hantap p mexico bru taw..hahahaa

      Delete
    2. Satu Malaysia , Satu Negara , 3 Bangsa !!

      Delete
  6. islam bersatu Allah Huakbar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cuba fikirkan kenapa blog ini kata pergaduhan di antara India dan Melayu Islam? Mengapa tak Melayu je?

      Delete
    2. Sbb mualaf tak tergolong dalam melayu islam.. Mungkin depa nak tekankan Melayu dan Islam sekarang ni (Bangsa dan Agama)

      Delete
  7. Nasib Baik Ayah Aku Polis.. Duduk Dlm IPD Je..

    ReplyDelete
  8. Dulu pun pernah berlaku di Taman Medan PJ Selangor.. tapi sekarang dah ok dah..

    ReplyDelete
  9. Keadaan dah aman. Yang pencetus dah kena tangkap. Yang penting umat Islam kena bersatu padu. Sama sama jaga keamanan.

    ReplyDelete
  10. Ape cer kata Satu Malaysia ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. serbu tak pakai helmet tuh yg jadi mcm begitu..

      Delete
  11. harap abg polis dapat jaga dgn baik, x semua polis jahat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu kita jangan buat jahat..bersatu kerana Allah

      Delete
  12. angkara siapa & apakah motif sebenar di sebalik serangan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Angakara budak2 mat rempit yang bakar 6 biji motor budak india...

      Delete
  13. mslh nye..puak2 org tua dorg x mampu jaga org muda..dan budaya dorg bkn nye bgs..smpi ari ni kt india ada kasta,pompuan byr dowry dll

    ReplyDelete
  14. Dari FB Polis Diraja Malaysia ( Royal Malaysia Police )

    STATUS TERKINI KES PERGADUHAN DI SG PETANI: Berikutan berlakunya satu kes pergaduhan di Sungai Petani, beberapa anggota polis telah ditugaskan ke lokasi kejadian dan keadaan kini adalah terkawal. Ketua Polis Kedah akan memberi kenyataan rasmi berhubung insiden tersebut dalam masa terdekat.

    Orang ramai juga dinasihatkan supaya tidak menyebarkan maklumat yang tidak sahih berhubung kejadian tersebut yang boleh menggugat ketenteraman awam. Terima kasih.

    ReplyDelete
  15. Aku heran gak,yg aku tau kt sp ni byk melayu dr hindu n byk sgt kt extreme hindu kt sp sampai org melayu kt sana,ayahanda2 n sekutunya x leh nk handle

    ReplyDelete
    Replies
    1. sp skrg mmg sgt2 ramai dah geng2 tue.. dah ada kawasan2 die dah.. lu p ja.. nah mcm p over c.. hihi

      Delete
    2. Maaf pembetulan sket... Hindu tu agama, India tu bangsa... bygkn org pggl kite oi Islam.... confem marah kn....xkire lar salah sape...kite kne jaga mulut sendrik...klau kite yg start gado mmg la ade feedback...
      renung2 lar sket...

      Delete
    3. panggil la ak islam. buat apa ak nk marah. dh tu agama aku. ak bangga aku org islam.

      Delete
  16. Benda ni memang betul. Kitorg dh call Balai Polis Sg Petani.. Nombot yg btoi 04 4222222 bukan 03.. nampak nau kopi pes..

    ReplyDelete
  17. kaum yg tak bertamadun...jauh ketinggalan dr semua aspek...

    ReplyDelete
    Replies
    1. org mcm kau ni la bikin perang dalam negara...hish

      Delete
    2. Butuh....tak pernah belajar sejarah ke? kenal mohenjo daro dan harappa?
      Masa u orang duk tinggal dalam gua tak tahu nak bina rumah, orang india sudah ada bandar besar...we one of the oldest civilization in the world...

      hanya pasal segelintir macha buat masalah, u jangan tuduh semua..
      lebih2 lagi budak melayu rempit yang mula pergaduhan itu...know ur fact before talk la motherfucker....

      Delete
    3. nama negara pon MALAYsia..x paham2 lagi sapa punya?? org india kan ada negara INDIA yang besar tu..yang nak datang menyepit kat negara kecil org melayu ni buat apa? tak puas hati kalo bli tiket air asia balik india.dok diam2 takda sapa nak marah ko buat apa pon.aiyoo yoo!!

      Delete
    4. melayu x bodoh. india x bodoh. cina x bodoh. cakap guna otak sket.
      respect sket kita dok satu negara

      Delete
    5. teramat setuju...hanya kerana melayu n india bergaduh terus kata isu perkauman...padahal dah bape tahun idup kat malaysia ni, berbelanja kat kedai cina ( mini market ), time sakit pergi klinik india, klinik cina tak pikir pasal kaum plak!!!!!

      Delete
    6. sape2 yg rasa diri tu racist, pikir sikit la bro.. lu rasa lu boleh idup ke kalau Malaysia ni ada orang melayu je? orang2 mcm lu ni la yg bikin masalah.. name je melayu, gah sangat dgn bangsa melayu.. tp perangai, pemikiran mmg takleh gi mane.. sbb tu la budak melayu ni mundur.. duk dlm comfort zone sgt.. pehtu sedap2 panggil kaum lain tak bertamadun.... padahal tamadun kita ni banyak dipengaruhi kaum lain.. lu tau tak? gi baca buku.. Islam pun tak ajar benci membenci nih..

      Delete
    7. nasib baek si macha ni kata islam ni xajar benci mmbenci...aku x amik port hindu.cina melayu..aku rasa semua bangsa sama ja...kita mnusia..bukan malaikat..hahaha!!! tp,yg aku nk ckp..hnya bangsa sendiri yg buleh nmpk bangsa dia baek ka tak...melayu pon penah rogol,india pon penah,cina pon penah..la mna satu???la ni punya pasai la..aku nk kumpul duit..lari p dok overseas...haiiihh..bila nk menang loteri nihhh..serabut aku dok malaysia..xmaju2....tambah2 lagi soal music underground..lgsung x open minded..kah kah kah

      Delete
    8. Aiik..Macha..suka2 Lu je nk butuhkan org..aku Baca lak panas..Lu nk cite Lu punye mohenjo daro tu dlu tambi duluu...tu pun x dpt Di pastikan kaum ape yg tnggal..Lu ingt Lu dari kaum dravidian ka? India pnya ahli sejarah pun x confirm..Lu plak pndai2 nk ngaku..Lu klu nk backing Lu pnya bangsa tu Lu pnya hak..tp Lu jgn nk butuh2kan bangsa aku..cakap Elok2..itu mamat atas tulis gua pun x suke dia punya bahasa..kurang ajar..tp dia x de butuhkan Lu punya bangsa..Lu jangan plak nk lbih kurang ajar bila Lu backing Lu pnya statement..

      Delete
    9. Ko tengok dulu, siape yg butuhkan siape dulu, siape yg tulis komen kononnya kaum india tdk bertamadun dulu erk? baca komen biar bace btul2, ckp pakai otak bkn lutut!

      Delete
    10. serbu tak pakai helmet tuh yg jadi mcm begitu..

      Delete
    11. Lu org ni per cite. Sudah2lah. Apa yg kecoh sgt. Cite tu tak besar mana. Kecoh tul.

      Delete
  18. Ni baru depa acah2 je, belum betul2 lagi. Kalau orang Islam dilabel pengganas. Yang depa ni?????

    ReplyDelete
  19. Sila panggil samseng2 umno pembaling2 batu diceramah2 pkr supaya berkumpul di sg petani. Disini lh sepatutnya kamu menunjukan keberanian kamu..lawan habis2an untuk menyelamatkan islam..mesajid dan surau.semoga kamu syahid.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau tanya Pok Nick yg samseng tu tuhan dia... ada faham?

      Delete
    2. jgn jadi bodohlah. asal kau ta panggil golongan bersih kau yg berkumpul mcm nokharommm membute tulii tuh pergi serang org2 ni bodoh !

      Delete
    3. Bodoh tul melayu yg macam ni..time2 sekarang pun masih nk perli memperli sesama sendiri..busuk punya olang..puiiii..

      Delete
    4. Pemimpin2 dan penyokong2 PKR lagi bapak samseng..kaki buat rusuhan manggangu ketenteraman awam...panggillah depa. Bangang punya statement. Cakap macam orang tadak pendidikan. Sekolah tak habih kot na?

      Delete
    5. Sama jer budak PKR baling batu sembunyi tangan.... takde telor.....

      Delete
  20. Aku telefon IPD Kuala Muda. Alhamdulillah, pegawai yang bertugas respon, semua berada dalam keadaan yang aman. Syukur dan tahniah kepada PDRM. Beliau minta semua bertenang dan rileks. Keadaan terkawal. Marilah sama-sama doakan keamanan untuk negara kita.

    ReplyDelete
  21. pernah terjadi kat batu caves melayu dgan india gaduh tp sekarang dah selesai

    ReplyDelete
  22. Replies
    1. x kesah la 35 ke 36 ke 37 ke, x penting pun, yg penting keamanan!

      Delete
    2. saya sokong ....

      Delete
  23. majoriti kt sg.petani adalah melayu, cuba satu kawasan berkumpul, then sorang pegang sebiji batu then baling ramai2 kat group keling paria tu !! confirm mampos punya !!

    takyah nak susah2!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko xtaw crita, xyah nk sembang kemas la beb... igt stakat blg batu dh ok ke? cer fikir rasional sket....=='

      Delete
  24. Pergaduhan cetus akibat budak melayu rempit bakar 6 biji motor orang india dalam perselisihan faham antara mereka...

    ReplyDelete
  25. paria buat style bleh .

    ReplyDelete
    Replies
    1. kapia buat wheelie atas motor boleh...

      Delete
    2. GENG BOTOI KICAP

      Delete
    3. haha...kapia....?? kelakarnyer.....=)

      Delete
  26. Jangan paksa org Melayu/Islam bertindak mcm Kaum Peribumi Fiji. Tolong hormat polis... Mana barua2 DAP dan PKR. Masa Bersih 2.0, korang cap polis sbg "Anjing". Habis tu barua2 haramjadah Hindu ni nak panggil apa? Hindu Laknatullah? Kesabaran kami ada had.. Mentang2 celaka2 Hindu dpt mcm2 keistimewaan. Jgn jadi "kaduk naik junjung". Tlg hormat Polis dan kaum2 lain.

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAP dgn PKR ke? MCA? MIC? Gerakan? Janagn dilupa bang

      Delete
    2. apekebodo mamat sorang nie... spatutnye kite yg kne syukur sbb ade mcm2 keistimewaan... yg ko mnyalak kt india apsal...

      Delete
    3. mamat bodoh pos benda cakap pasal politik.. babi tol

      Delete
  27. TERKINI! - Pergaduhan Berlaku pada 16 Disember 2012, dan bunga bunga nak Bergaduh lagi tu masih ada sehingga hari ini. Punca Pergaduhan adalah Kes Curi Motor dan Bukan seperti mana yang disebutkan oleh:-

    1. Muhammad Qhalil Hasri, kononnya Masyarakat India nak Rebut Tapak Masjid di Tmn Ria Jaya.

    2. Tak Wujud pun Kononnya Orang India nak Bakar Surau seperti mana Dakwaan:- Raz Razali...

    - Polis telah mengambil Tindakan Mengawal Keadaan sehingga ke malam ini supaya kes ini tidak Menimbulkan Salah Faham di Kalangan Masyarakat.
    - Apa yang berlaku bukanlah Pergaduhan Melayu-India. Tetapi hanyalah Kes Bertumbuk Budak-Budak baru nak Up. Malangnya, apabila dicampuri oleh Kelompok yang Membuta Tuli, maka Kes dah jadi lain.

    Ins.Shahrul, IPD Kuala Muda.

    - Maklumat Terkini dari Polis. Hanya 3 Melayu + 5 India Cedera, Akibat Pergaduhan Tersebut. Tolong Abaikan Info lain yang buat Org Lain.

    ReplyDelete
  28. smoga pergaduhan ini stop trus. kami kami pelajar uni nak balik umah gak.. cuti mid sem.. nanti kalau ada roadblock, acana kami nak balik? rindu mak dan ayah... (ayah dan ibu~~ ayah dan ibu~~~) nyanyi~~

    ReplyDelete
  29. semua benda yg jadi mesti ada sebab ni...takkan saja2 nak tetak orang nak merusuh bagai, cerita yg atas ni pun sekerat jer ...mesti ada yg cari pasal ni...kecewa & kesal disebabkan "seseorang" yg cari pasal tu sedara sesama islam yg terima balasannya...insaflah... ingatlah sekarang apa2 yg kita buat Allah S.W.T akan bayar cash...so kita akan "cash n carry " dosa sendiri, sebab mungkin balasannya nnti bukan pd kita tp pd org yg paling kita sayang....pada mak,ayah,bini,anak,awek sape tau...

    ReplyDelete
  30. Sy percaya ini bukan rusuhan antara kaum..ini adalah masalah individu itu sendiri..tp malangnya mereka2 ni dkategorikan sbgai rakyat yg kurang matang..tidak memikirkan masa depan ...rempit pon masalah pd melayu skrang...hindari rempit whai anak2 melayu ku sekalian..anak2 zaman skrg kurang prtimbangan terutamanya.. melayu kurang dekatkan diri pd islam membuatkan hati mereka ja kering dan jumud..ya Allah,peliharalakan kami semua dari perpecahan yang tidak menguntungkan baik pada semua lapisan bangsa..amin...perpaduan untuk semua..

    ReplyDelete
  31. Apa cerita kes ni ye? Tak berapa faham. Bunyi macam kes besar je ni. Takde liputan dari helikopter ke?

    ReplyDelete
  32. SUMBER DARI INTERNET BANYAK YANG DI TOKOK TAMBAH DAN BOLEH MENYEBABKAN SEMUA ORANG TERKELIRU DAN MUDAH MARAH.HENDAKLAH KITA SELIDIKI DULU SEBELUM KITA MENGENAYA DAN MENJATUHKAN HUKUM PADA YANG X BERSALAH.TAKUT JUGA ADA YANG MENANGGUK DI AIR KERUH ATAS DASAR POLITIK MEMANDANGKAN PRU13 DH HAMPIR.SABARLAH,BIAR PIHAK YANG BERWAJIB MENJALANKAN TUGAS DAN SIASATAN.YANG SALAH WAJAR D HUKUM.YANG TERIANAYA PERLU DI BANTU.SYABAS PDRM..

    ReplyDelete
    Replies
    1. stuju... jgn hina org lain, apa perasaan bila org hina kita...

      Delete
  33. Memang sekarang ada sesetengah kaum dah berlagak hebat...dah mcm xpijak bumi...ingatlah..jgn smpai kesabaran kami hilang..allahuakbar...

    ReplyDelete
  34. Angin pulak aku baca ayat bdk india kat atas tu..siap carut carut pulakkk....isshhhhhhhhhhhh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. aikk, maki owg india bleh plk... dlm 30 ayat aku rse ade 2-3 je ayat bdk2 india....ayat srupe 100 owg india je... noob sialll

      Delete
  35. ade masuk berita? wei... kemon laaa... mmg la tanya polis dia cakap aman. sebab dia taknak benda jadi besar... padahal skrg masih tegang...

    sma mcm kat taman medan dulu... aku tahu la aku tinggal taman medan.. keja plak hospital PPUM.. tahu bopa sakit, bopa mati, tp polis cakap sikit jer..

    apapa pon tahniah polis sebab bergerak cepat.. gud job..

    ReplyDelete
  36. perang pun bagus, sergah sket diorang ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. jgn mkn diri sendiri...

      Delete
  37. MANA GENG 3 LINE , 1 LINE PUN TAK NAMPAK BAYANG SEMUA AUTA JO GUA TAK CAYO LA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sape suruh lu cayo?? Cayo kat ALLAH je... Kita semer makhluk.. Tak ada kuasa..

      Delete
    2. haha tu aku setuju sgt.. bkn ke sp markas 3 line.. org kuat ramai tu..

      Delete
  38. sama-samalah kita berdoa agar negara kita dalam kaeadaan aman dan damai,kerana ugama islam kita pun mengajar kita hidup berbaik-baik dengan semua kaum...tetapi apapun setiap kesabaran ada batasnya....so jangan disimbah minyak kedalam api......MARBAHAYA

    ReplyDelete
  39. A.Aziz Mat Desa : ko kenal ke 3 line

    ReplyDelete
    Replies
    1. 3 line tu bob marley laaahhhh... yg tu pon xkenall..malulah...=|

      Delete
  40. So, kalau Melayu nak bersatu, mestilah buat pilihan yang bijak masa pru13... Ingat.. Buatlah pilihan yg bijak... Betul ke pilihan anda??? jangan salah pilih.. Nanti sendiri yg menyesal... Hati2.. Harga minyak petrol akan naik... Hehehehhh.. Pilihan di tangan anda...

    ReplyDelete
  41. melayu SP mulot longkang patut masok longkang. melayu cibai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sbb mlut bdn bnasa..aku melayu tp hrmat ja bgsa lain,apa msalah ang dngan org mlayu??da msalah bgtau,kmi org melayu bley jmpa lu pnya bgsa bla2 msa..bg tmpat msa??

      Delete
    2. mak ayah depa tak ajar tuh yg jadi mcm tuh,dapat kat aku bubuh penampar seorang sekali baru depa taw..!!

      Delete
    3. yg tulis tu melayu juga, dia provoke je, control emosi bro... selidik dulu. jgn membuta tuli.

      Delete
  42. Ada org sp x dlm ni.. Apapun kalu kes budak2 yg xbrapa cerdik, org tua yg nak p setel tu kna la cerdik.. Kalu sm mcm depa jgak, hancoq habih la.. Apapun, kna tau crita asal k.. Kalu ada sapa2 yg rasa infonya tepat, sila comment..

    ReplyDelete
  43. Yg maki2 xtentu arah tu, ampa ada kat sp ka, ada ms kejadian tu ka.. Kt kna respek semua org, kna siasat dlu punca2, bkan p maki trus.. So yg maki2 melayu n maki2 india, jgn la jd trus bodoh.. Bleh npk kebodohan anda di situ.. Kalu ikut adab sopan n ckp elok2 xkan jd suma ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sbb depa bodoh yg buat mcm 2...prnah dengaq org bodo mngaku bodo???sbb rsa depa kebal cekang yg jd cm2..yg komen pon klu dok tmpat yg kna tetak 2 rsa2 x sggup..

      Delete
  44. Yg maki2 xtentu arah tu, ampa ada kat sp ka, ada ms kejadian tu ka.. Kt kna respek semua org, kna siasat dlu punca2, bkan p maki trus.. So yg maki2 melayu n maki2 india, jgn la jd trus bodoh.. Bleh npk kebodohan anda di situ.. Kalu ikut adab sopan n ckp elok2 xkan jd suma ni..

    ReplyDelete
  45. Jalan cerita kejadian di Sungai Petani ni mudah je. Budak Melayu dikatakan mencuri moto, kemudian sekumpulan India yang dikatakan mangsa curi tidak berpuas hati lalu terjadinya pergaduhan. Keadaan agak menjadi tegang setelah pihak membuta tuli mencampur tangan. Lalu terjadinya pelbagai rekaan cerita karut marut hasil termasuk mengenai kononya kaum India disitu nak rebut tapak Masjid, serangan nak bakar Masjid dan Surau, dll lagi. Sebenarnya menurut Ins.Shahrul dari IPD Kuala Muda, tiada sebarang rusuhan mahupun pembunuhan besar2an oleh kedua-dua kaum. Pelaku yang terlibat sudah pun ditangkap polis, ianya merupakan 3 Melayu dan 5 India. Kes selesai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tabik!!! harap yg mane xtaw crite sebenr tu bace sket info kt atas nih...xtaw crite tp ayat je lbh....

      Delete
  46. Ya la ada yg cakap puncanya budak motor dok ram2 motor depan india yg tengah mabuk , so yg tengah mabuk ni baling botol ler & terus gaduh . Tp masing2 tak puas hati & masing2 bawa geng ...bla bla blaaaa huh mcm2 citer dah jadi carca marba

    ReplyDelete
  47. WEI!!BUAT PA GADOH GADOH SAMA SENDIRI BAIK GADOH SAMA KERAJAAN,DEPA TINDAS ORANG MALAYSIA TAK KIRA BANGSA!DEPA KASI 250 SETAHUN TU DAH KIRA BAIK LA KONON!CHEH!DEPA TAK TAU PLAK BELANJE ANAK BINI SEBULAN SAMPAI 2000!!!BUANG MASA AKU AJE LAYAN HULUBALANG HULUBALANG BANGSA NI.NAK RUGI SAME SAME RUGI NAK UNTUNG SAME SAME UNTUNG!

    ReplyDelete
    Replies
    1. brapa anak hg smpai smpai belanja sebulan 2000? ka bini hg yg byk? haha.. ak kerja gaji 2000 lbh skit blh ja sara anak bini ak. lain kali, belanja ikut kemampuan. ni la org kita, blajaq malas, kerja curi tulang, tp nk gaji besar.

      Delete
    2. Oii bodohhhh. Apa cerita pasal kerajaan plak ni? Nak cita politk gi mampus tempat lain. Sah2 bangang ni.

      Delete
    3. dh kawin tapi bodoh cam lembu . kesian bini hang sebab kawin dengan sakai cm hang !!!

      Delete
  48. KambingMan,keluangMan,tiongMan coming soon...sabar..

    ReplyDelete
  49. Lupa nk tulis."ini bukan aksi sebenar".pihak kami minta maaf.sy mazidul akmal sudip live dari atas helikopter utk...tv3..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha Mazidogol nampak 2 "pelesit jalanan" sedang bergaduh dari ketinggian 10000 kaki! haha

      Delete
  50. Tadi Ade Org Twit.. Katenye.. Seorang Imam ..Imam Masjid Mane Entah.. Kene Tikam.. Tak Tahu Betol Ke Tak..

    ReplyDelete
  51. Kite sebagai umat islam haruslah membantu antara satu sama lain..

    ReplyDelete
  52. Msa sy eksiden thn pas pi buat repot kt bhgian trafik dpn sp plaza.sorg laki ni dok gaduh dgn polis sbb anknya naik moto langgaq kereta ppuan peknen.dah langgaq xpakai helmet umoq plk 10tahun.baguih kan.pastu besar sikit pi rempit lggaq org bakar moto org pi pukul org bpk tlg mai settle.melayu kita ni sepatutnya ajaq ank2 jd berguna.biaq pi india2 ni.jgn dok hirau.kan dh jd masalah..yg budak melayu ni duk pi simbah minyak lagi wat pa..kan semua dh susah.

    ReplyDelete
  53. Msa sy eksiden thn pas pi buat repot kt bhgian trafik dpn sp plaza.sorg laki ni dok gaduh dgn polis sbb anknya naik moto langgaq kereta ppuan peknen.dah langgaq xpakai helmet umoq plk 10tahun.baguih kan.pastu besar sikit pi rempit lggaq org bakar moto org pi pukul org bpk tlg mai settle.melayu kita ni sepatutnya ajaq ank2 jd berguna.biaq pi india2 ni.jgn dok hirau.kan dh jd masalah..yg budak melayu ni duk pi simbah minyak lagi wat pa..kan semua dh susah.

    ReplyDelete
  54. jangan la babit kan kes melayu balik indon..tak pernah baca sejarah melayu??? hahaha..kesian la kamu ni..melayu tu bangsa nya luas..bukan nusantara je...sempit nya fikiran kamu menunjuk kan pemikiran kamu tiada standard..hanya ikut nafsu :)

    ReplyDelete
  55. aku baca komen u all nie dh mnyebabkan dlm forum lg hebat pergaduhan berbanding kat SP...wakakaakaka..jgn smpai fru & polis masuk dlm forum jaga u all lakk..darurat xleh SERVE INTERNET..baru hampa tau..

    ReplyDelete
  56. Seme dah ok laaa, aku dok sp aku tau laa, harap polis tangkap warga yg bermasalah tu, melayu ngan india tu, hangpa pernah terpekiaq,korang bangga kaa tgk mamat rempit melayu atas jalan, kalau bangsa lain tgk depa kata apa? Kurang2 dlm hati bodoh sial punya melayu.. pakat pakat jaga laa anak2 masing2. Tapi ada pak yg masih beli toto nombor ekoq.. hang nak expect apa? Sedar lah warga melayu ku

    ReplyDelete
  57. bunuh saja paria paaria ni dah banyak menyusahkan orang orang melayu

    ReplyDelete
  58. 'Lu bangsa asing, kita Melayu' tak kira lu apa baju... sekarang lu cina/india, kita Melayu ///*

    ReplyDelete
  59. Kenkawan semua..benda dah terjadi..polis tgh usaha utk kawal keadaan dansiasa apa punca kejadian.kita yg x tahu menahu punca sbnr x pyhla sibuk bg statement menyakitkan hati semua pihak india ataupn melayu.sebab mulut jahat kita nilah yg mnjadi punca utama perpecahan kaum.INGAT..BILA MASYARAKAT BERPECAH...BYK TANGAN YG SGGP MASUK CAMPUR UTK ROSAKKAN KEHARMONIAN MALAYSIA

    ReplyDelete
  60. yang buat komen pun tak tahu pa satu cuma baca dlm internet saja yg blum tentu hujung pangkal tetiba butuh sana butuh sini apa hal baik kau selak butuh hang sendiri tunjuk pada orang ramai ditengah jalan comform selesai pergaduhan sebab semua akan tunpu pada hang.........satu butuh hitam satu butuh coklat lantak hang la

    ReplyDelete
  61. Semua pakat maki India. Kena selidik dulu cerita sebenar, ada yang kata Melayu tu salah sebab mencuri, tu sebab la India tu geram. Ada yang kata India tu serang membabi buta. Dengar kat 100 mulut orang, 100 cerita ada.

    Apa - apa pun tiga line ka, kongsi gelap ka, geng parang tumpoi ka, hangpa toksah dok buat ranggi komen buat deraih kat sini. Hampa pi Palestine berjihad kat sana. Berjuang demi agama bukan bangsa.

    Maaf dengan kata - kata hamba. Bukan niat menghina sesiapa. Maaf.

    ReplyDelete
  62. Masa zaman Tun Mahathir dulu kurang kita dengar benda2 macam ni jadi... ISA kan aje orang2 yang carik pasal macam ni... Eh? ISA dah takde eh...

    ReplyDelete
  63. Oi..apa ni...nti bende ni merenak smpi johor..pjg cite.susah nti..pe2 pon tutup cite..berdamai..

    ReplyDelete
  64. Macam macam hal..dari cerita sebenarnya curi motor dah jadi bakar masjid? renung-renungkanlah sendiri...sampai kat FB dia orang kata Imam kena godok pastu nak ambil tanah masjid tukar jadi kuil? nampak benar internet nie ceritanya tak semestinya benar, selidik dulu sebelum bertindak maki hamun bangsa lain.

    Kita hidup senegara.. Melayu, India, Cina..mana2 pun kalau masalah kita jugak yang susah. Nak ke koorang tgk anak bini koorang dirogol dan dibunuh didepan mata? Cuba lihatlah insiden bersejarah yang lepas..ambil iktibar apa yg terjadi di Jakarta hujung tahun 90'an..

    Sebagai orang Islam kita janganlah membabi buta. Fikir dgn waras, bertawakkal kepada Allah SWT. Islam tidak suruh kita menganiaya mana2 bangsa/agama sekali pun. Hormatilah hak masing masing. Kalau dah budak melayu kita yang mencuri maka dah tentu dia bersalah dan biarkan Polis menjalankan siasatan. Kita janganlah nak dok backing depa yang bersalah.

    Untuk kaum India pun tak usahlah nak tunjuk gangsterism. Perkara boleh settle, just buat laporan polis dan biarkan polis jalankan kerja mereka..jangan pulok kita bawak geng and serang...kerana nila setitik semua orang merasai kesusahannya.

    Negara kita ni aman. Selama berperantauan di beberapa negara memang susah nak cari negara seperti keamanannya di Malaysia..percayalah kita kat sini suka suka boleh keluar rumah jam 2 pagi dan pekena teh tarik sambil tengok bola di restoran luar...amat malang bagi negara-negara yang pernah saya lawati...nak keluar rumah jam 10pm pun takut. Jadi ramailah negara2 yg iri hati..mencari peluang sahaja untuk memporak perandakan kita dengan hanya satu percikan api kecil seperti yang berlaku di SP. Marilah kita bersatu tak kira Melayu ka, India ka atau Cina ka.. yang penting kita adalah warganegara Malaysia!

    ReplyDelete
  65. ISA wujud lagi.. just keep silent

    ReplyDelete
  66. Hi... saya Ah Kow, saya senyum saja tengok kamu punya komen komen... hahaha

    ReplyDelete
  67. too many 'keyboard warriors'..

    ReplyDelete
  68. Paduka Ayahanda PakLong GunDecember 19, 2012 at 10:16 AM

    Kita kena kasi habis ini Keling Paria !

    ReplyDelete
    Replies
    1. aiya.. nyamuk sekor punya pasal, mau semua kasi abis bunuh ka... ayahanda sekolah sampai tingkatan brapa lorr...

      Delete
  69. Kadang kadang aku tgk budak2 melayu ni comment... mmg sah xde otak... patut la bangsa kita mundur...p siasat la dulu... bodoh takde otak...patut kena label melayu bodoh pemalas...korang duduk depan laptop comment ikut hati je keje...bodoh punya melayu... dah la duduk kampung makan budu...rogal adik dengan anak sendiri...korang ni x sedar diri ke? SEBENAR DALAM MALAYSIA NI BANGSA MELAYU KITA YANG PALING RACIST DAN PENYeBAB RUSUHAH KAUM!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. You keep ur shit and then you throw up...then that shit hit down back at ur face..that is happen when u talking like that...p/s: u r shit man. -f.d.o-

      Delete
  70. ADOI SABAR LA KORANG SEMUA TAK YAH NAK MENCARUT MENCACI DISINI TAK ADA KESUDAHANNYA..KAT SINI NAMPAKNYA BUKAN KITA DPT SELESAIKAN MASAAALAH TP MENAMBAHKAN LG MASAALAH DENGAN PERANG MULUT YG TAK HENTI2.YG PENTING SEMUA SUDAH SEETLE..KITA SEPATUTNYA BERDOA DAN BERSYUKUR KERANA TAK BERLARUTAN.MAHUKAH KTA JADI SEPERTI NEGARA2 LAIN YG SALING BERBUNUHAN DAN BERPERANG..JGN KORANG FIKIR BEGITU..HORMATILAH SEMUA JGN HILANGKAN BUDAYA KITASEBAGAI RAKYAT MALAYSIA.INGATLAH SEMUA KITA ADALAH TUNGGAK NEGARA.KALAU KITA SEMUA BERSIKAP BEGINI HANCURLAH NEGARA NANTI..AMINNNNN..(sekadar ingatan mencelah)

    ReplyDelete
  71. Masjid taman ria jaya tu mula dibina pada tahun 2007 masa tu aku bertugas di sp sebelum dipindahkan ke selangor pada tahun 2010. Masa tamat pembinaan hari raya 2008 solat hari raya pertama dibuat di masjid tepi kolam tu. Beberapa minggu lepas tu sekumpulan macha telah mai bertemu imam setelah asar. Masa tu aku dok solat asar akhir waktu sebab baru balik kerja. Macha ada mengatakan tapak masjid tu tempat dewa turun, dan depa nak boh patung shiva kat bawah pokok besar dalam kawasan masjid. Its a true storyand ive been there when a gang of macha riot make a riot in the mosque compartment. Yess they successfully put the shiva and then come tok guru majid son jebat gangs demolished the shiva. Ive been there and i know the whole story precisely. From that moment panaih in sp is still going on with several minor clashed. And indian boys nowdays have form group where they will constantly do vandalisme to mosque around sp.

    ReplyDelete
  72. brader brader aku orang cina sama india takdak problem pon,kitaorang makan bakuteh sekali satu meja takdak hai pon.ke pasal aku mamak,orang india cakap aku india celup orang melayu cakap aku paria.mampuih pi la korang sembang kong kang kongsi kongsi melayu ni last last jadi anjing orang buat pa!

    ReplyDelete
  73. Total dah 8 org mati dkt sg.petani termasuk 1 org pempuan kena tetak putus...

    ReplyDelete
  74. Semua jln yg masuk ke sg. Petani dah di blok. Ramai lg yg cedera kini berada di hospital

    ReplyDelete
  75. mlm nie hmpir 500 atau lbh akan brjaga2..antara sg lalang dn tmn ria ..tmpuan dkt masjid tmn ria..skg ramai polis brjaga2 di masjid tmn ria

    ReplyDelete
  76. .. 3 sekuarga suami bekas polis di tetak di sg lalang.

    ReplyDelete
  77. Ini kes 1 kumpulan stout dengan kumpulan ayaq ketum.
    Bukan soal kaum. Hangpa kalut pasau apa?
    Hang tak puaih hati pasai lumba motor.. hang lawanlan 1 sama 1 kalau hang terrer. Pasai apa duk panggil geng. Pengecut sama pengect bergaduh.. Habis 2 kaum terlibat. Gilaaaaaa

    ReplyDelete
  78. jangan sampei kume dari sg manik turun sane aje tumpor mengkeme nanti..

    ReplyDelete
  79. Tak payah tunjuk handal lah wei.. Puncanya pun sebab pengecut sama pengecut panggei Geng.
    Sungai Manik dah jadi sejarah.. Sekarang parang terbang pun ada juga tapi campak parang dan lari.. Parang terbang lah tu wei..
    Ini bukan soal kaum.. Soal sidungu bergaduh dengan sidungu, Ada faham?

    ReplyDelete
  80. kita dari nabi adam, di turunkan dan bertebaran di muka bumi....tak kira kaum apa pun hiduplah aman damai...

    ReplyDelete
  81. nyawa diganti nyawa..ingat tu..

    ReplyDelete
  82. Enggaporinggeee....adee thambiii...yenadeiii...tok sah gaduhh laa..mau gado kalu jumpa pokkok kinzir..hero thambi tmn delima..

    ReplyDelete
  83. ya Allah selamatkan tanah air ini...

    ReplyDelete
  84. Mat rempit xsume same.jgan nk men sembor.

    ReplyDelete
  85. bangga ka jdi mat rempit wahai bangsa melayu agama islam dlm kubur ada tnya ka menang klh atas jln pkir..

    ReplyDelete
  86. melayu takot ngan india. hahaha.

    ReplyDelete
  87. setiap bangsa jgn bangga sangat dgn keberanian masing2 maut 2 lawannya kalau btol2 berani. bkn lwn sesama manusia.pkir

    ReplyDelete