Dua Orang Kuat UMNO Sertai PAS Kata Salahuddin Ayub


Pas mengesahkan dua orang kuat Umno berstatus Tan Sri bakal menyertai parti itu dalam masa terdekat.
Naib Presidennya, Salahuddin Ayub berkata, kedua-dua Tan Sri ini akan menyerahkan borang keahlian pada 22 April depan secara serentak, dua hari selepas penamaan calon.

Menurutnya, satu sidang media khas akan diadakan memandangkan kedua-dua Tan Sri tersebut akan turut turun padang membantu PR dalam kempen Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13).

“Kami menerima dengan tangan terbuka. Penyerahan borang akan diserahkan di sini (di pejabat Pas Pusat).

“Tetapi, pengumuman besar-besaran akan dibuat di Shah Alam (Selangor) pada sebelah malamnya, iaitu semasa ceramah Pas di sana,” katanya kepada Sinar Harian di pejabat Pas Pusat, di sini, semalam.

Katanya, Pas melihat perkara ini serius di mana kedua-dua Tan Sri itu sudah bertemu pimpinan tertinggi Pas, iaitu Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dan Timbalannya, Datuk Dr Haron Din.

“(Mereka) rela datang berjumpa saya, menghubungi saya dan pergi ke rumah Datuk Haron serta sudah bertemu Datuk Nik Aziz kira-kira enam bulan lalu.

“Tidak mungkin orang macam ni tidak serius. Sudah pasti mereka telus.

“Kita tidak mahu ada mana-mana pihak menuduh mereka ada kepentingan atau sebagai calon. Mereka hadir untuk membantu berkempen,” katanya.

Salahuddin juga tidak menafikan kemungkinan seorang bekas menteri besar Selangor menyertai Pas dalam tempoh terdekat.

“Benar, tapi tunggu sahaja pengumuman rasmi. Yang pasti, kedua-dua Tan Sri ini akan memberi impak besar dalam PRU13.

“Mereka mempunyai pengaruh sangat kuat dan kehadiran mereka pasti memberi perubahan besar,” katanya.

Ditanya mengenai identiti kedua-dua Tan Sri ini, Salahuddin sekadar berkata: “Seorang daripada mereka adalah bekas pegawai kerajaan yang mempunyai kaitan dengan Parlimen Malaysia. Orang ini menduduki hierarki tertinggi dalam pentadbiran Parlimen.

“Seorang lagi ialah bekas menteri Selangor. Bagaimanapun, beliau enggan mengesahkan identitinya."

3 comments:

  1. YIP KUM FOOK (MCA GOMBAK) BERBOHONG DAN MENIPU WANG RAKYAT

    Undi Cina di Kuala Ampang adalah penting untuk menentukan kemenangan BN di Hulu Kelang Gombak pada pilihan raya umum.

    Selangor MCA operasi pusat pengarah Datuk Yip Kum Fook berkata penduduk di Ampang Chinese New Village Kuala perlu untuk menyampaikan undi bagi membolehkan BN untuk menang di Hulu Kelang.

    Menurut beliau, dalam tempoh lima tahun lalu, kampung baru telah menyaksikan banyak perubahan positif termasuk menaik taraf jalan, pasaran dan gelanggang bola keranjang yang dilindungi.

    Beliau berkata masyarakat Cina dari kampung mewakili 15% daripada pengundi Cina, yang merupakan batas yang besar.

    "Saya tidak nampak sebab mengapa orang Cina tidak akan mengundi Barisan. Ini adalah satu-satunya kampung baru di kawasan itu dan kami menerima beberapa juta ringgit untuk menaik taraf kawasan itu untuk rakyat, "kata Yip Kum Fook, yang juga pengerusi MCA Gombak.

    Beliau berkata, mereka sedang merancang untuk menaik taraf kuil Cina di kampung baru jika Barisan telah diberi mandat di Gombak.

    "Kami juga akan terus bertemu rakyat di sini sekurang-kurangnya seminggu sekali untuk membantu mereka menyelesaikan masalah mereka. Kami percaya calon-calon yang mesti dicapai pada setiap masa, "katanya.

    Yip berkata demikian pada majlis makan malam 1Malaysia dengan kira-kira 800 penduduk dari kampung baru.

    Acara ini telah diadakan untuk memperkenalkan dasar-dasar dan rancangan untuk rakyat kerajaan BN.

    Turut hadir ialah Pengerusi BN Gombak Abdul Rahim Kamaruddin yang berharap rakyat dapat menghargai pelan transformasi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

    Abdul Rahim berharap untuk menjadikan kampung baru Cina ke tempat ikonik bagi pelancong untuk melawat, ia memanggil Chinatown Gombak.

    Pada majlis itu, 102 hadiah cabutan bertuah telah disampaikan termasuk hadiah utama sebuah televisyen LED dan satu iPad.

    Pemenang LED televisyen Chan Soo Lian, 80, berkata, kemenangan itu adalah satu kejutan yang dialu-alukan.

    Chan telah tinggal di kampung itu selama lebih daripada 50 tahun dan telah menyaksikan peralihan kampung.
    Bagi beliau, Kuala Ampang adalah kejiranan yang tenang dan selamat dan dia ingin memastikan ia tetap sama.

    Olih: Thestar

    ReplyDelete
  2. YIP KUM FOOK (MCA GOMBAK) BERCAKAP BOHONG DAN TIPU WANG RAKYAT
    KUALA LUMPUR: The Chinese community has been won over by Barisan Nasional's ability to maintain stability, peace and harmony.
    Unlike the opposition coalition, BN component parties stay united and learn from their mistakes to become stronger and well prepared for the election, said MCA Gombak chief Datuk Yip Kam Fook.
    He said the Chinese community's support for the BN now is different from what it was in 2008.
    "Back then they wanted change and they gave the opposition a chance, but the quickly regretted their decision as their representatives did not do anything for them.
    "They see oppositionleaders bickering with each other and coming up with conflicting statements", said Yip during a 1Malaysia dinner organised by MCA Kampung Kuala Ampang in Hulu Klang last night.
    More than 2,000 people cheered when Gombak parliamentary seat candidate Datuk Dr Rahman Ismail and Hulu Klang state candidate Rahim Kamarudin walked into the tent, accompanied by Yip.

    ReplyDelete
  3. Datuk Yip Kum Fook took the monks out of the Temple because he was afraid that the monks would break his secret and then he called the police and thugs came to the Temple to harass the Buddhist monks, and his team locked the Temple doors to not allow the monks to enter....this is very bad karma for or in Buddhist teachings ...

    Today he can know what happened to him, MCA will lose power, a good temple like Samnak Sambodhi, Taman Desa Jaya, Kepong, will not collapse for one day...this is the law of nature in Buddhist teachings...now he is always changing Buddhist monks to chant throwing bad things into the Temple..

    Many people say, Datuk Yip Kum Fook is afraid to come to his office lawyer and does not leave the house too, maybe he scares his own shadow to follow...this is very suffering forever, please do not bad things in this life

    Danny Yap…..Kepong, KL

    ReplyDelete