Senarai Penuh Calon PKR Bagi Parlimen dan DUN Perak

Berikut Senarai Calon PKR Yang Akan Bertanding Bagi Parlimen Dan DUN Perak. Calon-Calon Diumumkan Oleh DS Anwar di Manjoi, Malam Tadi.

Parlimen
P58 Bagan Serai- Dr Muhammad Nur Manuty
P61 Padang Rengas- Meor Ahmad Ishaara Ishak
P63 Tambun- Siti Aishah Shaikh Ismail
P71 Gopeng- Dr Lee Boon Chye
P72 Tapah-Vasantha Kumar Krishan
P73 Pasir Salak-Mustaffa Kamil Ayub
P75 Bagan Datok – Madzi Hasan
P77 Tanjung Malim- Tan Yee Kew

DUN (Dewan Undangan Negeri)
N01 Pengkalan Hulu- Mejar(B) Abdullah Masnan
N02 Temengor Mohd Supian Mordin -
N03 Kenering- Mohd Tarmizi Abdul Hamid
N04 Kota Tampan- Zahrul Nizam Abdul Majid
N07 Batu Kurau- Mohd Fadzil Alias
N09 Kuala Kurau- Abdul Yunus Jamhari
N10 Alor Pongsu- Rosli Ibrahim
N13 Kuala Sepatang- Chua Yee Ling
N24 Hulu Kinta- M.A Tinagaran A/l Arumugam
N34 Bukit Chandan- Fathmawaty Salim
N39 Bota- Zulkifly Ibrahim
N42 Tualang Sekah- Baldip Singh A/L Santokh Singh
N44 Simpang Pulai- Tan Kar Hing-
N45 Teja- Chang Lih Kang
N46 Chenderiang- Amani Wiliams Hunt Abdullah
N48 Sungai Manik- Osman Abdul Rahman
N52 Pangkor- Mohd Saifullah Mohd Zulkifli

Sumber : http://suffer.frenzyfm.my/

6 comments:

  1. YIP KUM FOOK (MCA GOMBAK) BERBOHONG DAN MENIPU WANG RAKYAT

    Undi Cina di Kuala Ampang adalah penting untuk menentukan kemenangan BN di Hulu Kelang Gombak pada pilihan raya umum.

    Selangor MCA operasi pusat pengarah Datuk Yip Kum Fook berkata penduduk di Ampang Chinese New Village Kuala perlu untuk menyampaikan undi bagi membolehkan BN untuk menang di Hulu Kelang.

    Menurut beliau, dalam tempoh lima tahun lalu, kampung baru telah menyaksikan banyak perubahan positif termasuk menaik taraf jalan, pasaran dan gelanggang bola keranjang yang dilindungi.

    Beliau berkata masyarakat Cina dari kampung mewakili 15% daripada pengundi Cina, yang merupakan batas yang besar.

    "Saya tidak nampak sebab mengapa orang Cina tidak akan mengundi Barisan. Ini adalah satu-satunya kampung baru di kawasan itu dan kami menerima beberapa juta ringgit untuk menaik taraf kawasan itu untuk rakyat, "kata Yip Kum Fook, yang juga pengerusi MCA Gombak.

    Beliau berkata, mereka sedang merancang untuk menaik taraf kuil Cina di kampung baru jika Barisan telah diberi mandat di Gombak.

    "Kami juga akan terus bertemu rakyat di sini sekurang-kurangnya seminggu sekali untuk membantu mereka menyelesaikan masalah mereka. Kami percaya calon-calon yang mesti dicapai pada setiap masa, "katanya.

    Yip berkata demikian pada majlis makan malam 1Malaysia dengan kira-kira 800 penduduk dari kampung baru.

    Acara ini telah diadakan untuk memperkenalkan dasar-dasar dan rancangan untuk rakyat kerajaan BN.

    Turut hadir ialah Pengerusi BN Gombak Abdul Rahim Kamaruddin yang berharap rakyat dapat menghargai pelan transformasi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

    Abdul Rahim berharap untuk menjadikan kampung baru Cina ke tempat ikonik bagi pelancong untuk melawat, ia memanggil Chinatown Gombak.

    Pada majlis itu, 102 hadiah cabutan bertuah telah disampaikan termasuk hadiah utama sebuah televisyen LED dan satu iPad.

    Pemenang LED televisyen Chan Soo Lian, 80, berkata, kemenangan itu adalah satu kejutan yang dialu-alukan.

    Chan telah tinggal di kampung itu selama lebih daripada 50 tahun dan telah menyaksikan peralihan kampung.
    Bagi beliau, Kuala Ampang adalah kejiranan yang tenang dan selamat dan dia ingin memastikan ia tetap sama.

    Olih: Thestar

    ReplyDelete
  2. YIP KUM FOOK(MCA GOMBAK) BERCAKAP BOHONG DAN TIPU WANG RAKYAT
    KUALA LUMPUR: The Chinese community has been won over by Barisan Nasional's ability to maintain stability, peace and harmony.
    Unlike the opposition coalition, BN component parties stay united and learn from their mistakes to become stronger and well prepared for the election, said MCA Gombak chief Datuk Yip Kam Fook.
    He said the Chinese community's support for the BN now is different from what it was in 2008.
    "Back then they wanted change and they gave the opposition a chance, but the quickly regretted their decision as their representatives did not do anything for them.
    "They see oppositionleaders bickering with each other and coming up with conflicting statements", said Yip during a 1Malaysia dinner organised by MCA Kampung Kuala Ampang in Hulu Klang last night.
    More than 2,000 people cheered when Gombak parliamentary seat candidate Datuk Dr Rahman Ismail and Hulu Klang state candidate Rahim Kamarudin walked into the tent, accompanied by Yip.


    ReplyDelete
  3. YIP KUM FOOK SALAH GUNA KUASA(MCA)
    尊敬的女士们,先生们,
    遗憾地告知,SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE (菩提寺) No. 19 Jalan 38 Taman Desa Jaya, Kepong, Kuala Lumpur, Malaysia。Gombak MCA YIP KUM FOOK 领导的菩提寺, 利用缅甸佛教僧侣做生意,婚姻行政.

    外国人非法聚集的地方......这是很可耻的佛教。

    希望马来西亚人民和政府采取行动,这样人民和国家不不会坠毁

    Tuan-tuan & Puan-puan yang dihormati sekalian
    Dengan dukacitanya di maklumkan sebuah BUDDHIS KUIL SAMNAK SAMBODHI, No: 19 Jalan 38 Taman Desa Jaya, Kepong, Kuala Lumpur Malaysia. Yang di pimpin oleh MCA Gombak YIP KUM FOOK dan guna (upah) Sami Buddha dari Myanmar menjalankan perniagaan, perkahwinan dan lain-lain di dalam Kuil.

    Juga gunakan gelanggang politik dan tempat berkumpul orang asing menjalankan perkara haram……ini sangat-lah memalukan orang yang beragama Buddha.

    Harap orang ramai dan kerajaan Negara Malaysia mengambil tindakan, supaya rakyat dan Negara tidak terjahanam

    Dear Ladies & Gentlemen,
    With a deep regret informed SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE at No. 19 Jalan 38 Taman Desa Jaya, Kepong, Kuala Lumpur, Malaysia. That the party led by Gombak MCA YIP KUM FOOK and employment (wage) Buddhist monks from Myanmar to do business, marriage etc. in the Temple.

    Also use the political arena and the run gathering of illegal aliens ...... this very shameful of Buddhist

    Hope the people and the government of Malaysia to take action, so that the peoples and not crashed

    MCA MALAYSIA

    ReplyDelete
  4. Kepada Yip Kum Fook (MCA GOMBAK)
    Menbaca berita dari Media dan berpendapat berita dari orang ramai Taman Desa Jaya, Kepong berkenaan kelakuan yang benar-benar “U” (Yip Kum Fook) tipu perempuan dan merosakan keluarga orang lain dan memakan wang Tokong, bermalu-malukan parti MCA Malaysia, masyarakat Cina dan penganut Agama Buddha…….

    Kami harap “U” menujukan satu contohan yang baik, letakan jawatan Ketua MCA Gombak dan pengerusi SAMNAK SAMBODHI dan lain-lain jawatan dengan segara.

    ReplyDelete
  5. Kepada YB. Perdana Menteri Dato' Sri Haji Mohammad Najib bin Tun Haji Abdul Razak,

    Di sini saya ingin mengatakan bahawa BN kalah bukanlah koncern BN tak baik, khas nya MCA kerana kebanyakan Ahli MCA cabangan bawah, pemimpinnya sudah berjaya sombong dan tidak berkhimat dan ular, olih itu mengakibatkan ramai Malay, Cina dan India naik marah dan kalah PRU 13 teruk

    Contohnya yang saya tahu Pengerusi MCA GOMBAK YIP KUM FOOK dan Permuda MCA GOMBAK YIP JIUN HANN, mereka ular sampai wang Tokong pun berani telang dan halau Sami Buddha keluar dari tokong, orang ramai benci MCA.

    Apabila mereka tolong Donald Lim Siang Chai di Selayang, orang ramai salah sangka Donald Lim sama satu kaki……

    Sekira MCA cuba ingin memulit nama baik dan sokongan olih orang ramai semula, pemimpin seperti ini patut di kikis dengan bersih dalam parti, Kalau tidak sampai bila pun susah memulit semangat

    Sekian, Terima kasih

    ReplyDelete
  6. Datuk Yip Kum Fook took the monks out of the Temple because he was afraid that the monks would break his secret and then he called the police and thugs came to the Temple to harass the Buddhist monks, and his team locked the Temple doors to not allow the monks to enter....this is very bad karma for or in Buddhist teachings ...

    Today he can know what happened to him, MCA will lose power, a good temple like Samnak Sambodhi, Taman Desa Jaya, Kepong, will not collapse for one day...this is the law of nature in Buddhist teachings...now he is always changing Buddhist monks to chant throwing bad things into the Temple..

    Many people say, Datuk Yip Kum Fook is afraid to come to his office lawyer and does not leave the house too, maybe he scares his own shadow to follow...this is very suffering forever, please do not bad things in this life

    Danny Yap…..Kepong, KL

    ReplyDelete