Najib Diugut Penyokong BN Supaya Meletakkan Calon Pilihan Mereka


Sekumpulan penyokong BN hari ini berhimpun di perkarangan bangunan ibu pejabat Umno dan "mengugut" tidak akan memberi sokongan kepada parti itu sekiranya calon pilihan mereka tidak terpilih bertanding dalam pilihan raya umum 5 Mei.

Kira-kira 30 penyokong BN dari DUN Kelana Jaya itu membantah pencalonan ahli jawatankuasa bahagian Tengku Riduan Tengku Mansor – adik kepada Setiausaha Agung Umno Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor sebagai calon.

Kumpulan berkenaan mengambil kesempatan untuk mengadakan perhimpunan tersebut ketika presiden parti Datuk Seri Najib Razak menyertai majlis menyerahkan watikah kepada calon BN kepada pemimpin BN negeri di tingkat 8 bangunan tersebut.

Penyerahan watikah tersebut bermakna BN telahpun memuktamadkan senarai calon masing-masing dan kini perlu mempersiap jentera mereka.

Kumpulan berkenaan bagaimanapun berpandangan sebaliknya dan mahu DUN Seri Setia ditandingi pemimpin pilihan mereka – Datuk Halim Abdul Samad atau pembantunya Datuk Yahya Bujang.

Menurut mereka, dua individu berkenaan "sering turun padang dan mempunyai jasa" kepada penduduk di situ.

"Selama lima tahun kita kecewa, nak pakai baju Umno dan BN pun malu. Tapi Datuk Halim dan Datuk Yahya buat rasa kami nak pakai. Kami sama-sama mengumpul kekuatan, tiba-tiba orang lain ambil alih.

"Kami tak kenal dia. Penduduk tak kenal. Dia tak pernah datang, tak pernah turun padang... Tak ada jasa," dakwa wakil kumpulan tersebut Norhaizal Ismail.

Mereka yang berhimpun di luar bangunan ini, juga membawa poster mendesak supaya calon pilihan mereka dilantik bertanding, dan menolak calon bukan pilihan mereka.

"Kami tak mahu keluar mengundi. Kami juga tak mahu masuk PKR," kata mereka pada perhimpunan tersebut.

Salah seorang peserta perhimpunan tersebut turut memberitahu Malaysiakini bahawa Tengku Riduan telah mengadakan pertemuan dengan ketua pusat mengundi di DUN tersebut malam tadi dan mengisytiharkan dirinya sebagai calon di DUN tersebut.

Mereka mendakwa pertemuan itu, yang diadakan di Kelab Golf Subang itu, telah mendahului keputusan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak yang akan membuat pengisytiharan calon BN hari ini.

"BN dan Umno boleh menang besar (di DUN itu) kalau betul calonnya," kata Abu Hanipah Zahari.

Mereka juga melaungkan bantahan bahawa mereka "bukan membantah BN tetapi membantah calon itu".

"Kami sayang Umno, kami sayang BN," kata salah seorang peserta.

DUN Seri Setia mempunyai 16 pusat daerah mengundi. - Malaysia Kini.

2 comments:

  1. YIP KUM FOOK (MCA GOMBAK) BERBOHONG DAN MENIPU WANG RAKYAT

    Undi Cina di Kuala Ampang adalah penting untuk menentukan kemenangan BN di Hulu Kelang Gombak pada pilihan raya umum.

    Selangor MCA operasi pusat pengarah Datuk Yip Kum Fook berkata penduduk di Ampang Chinese New Village Kuala perlu untuk menyampaikan undi bagi membolehkan BN untuk menang di Hulu Kelang.

    Menurut beliau, dalam tempoh lima tahun lalu, kampung baru telah menyaksikan banyak perubahan positif termasuk menaik taraf jalan, pasaran dan gelanggang bola keranjang yang dilindungi.

    Beliau berkata masyarakat Cina dari kampung mewakili 15% daripada pengundi Cina, yang merupakan batas yang besar.

    "Saya tidak nampak sebab mengapa orang Cina tidak akan mengundi Barisan. Ini adalah satu-satunya kampung baru di kawasan itu dan kami menerima beberapa juta ringgit untuk menaik taraf kawasan itu untuk rakyat, "kata Yip Kum Fook, yang juga pengerusi MCA Gombak.

    Beliau berkata, mereka sedang merancang untuk menaik taraf kuil Cina di kampung baru jika Barisan telah diberi mandat di Gombak.

    "Kami juga akan terus bertemu rakyat di sini sekurang-kurangnya seminggu sekali untuk membantu mereka menyelesaikan masalah mereka. Kami percaya calon-calon yang mesti dicapai pada setiap masa, "katanya.

    Yip berkata demikian pada majlis makan malam 1Malaysia dengan kira-kira 800 penduduk dari kampung baru.

    Acara ini telah diadakan untuk memperkenalkan dasar-dasar dan rancangan untuk rakyat kerajaan BN.

    Turut hadir ialah Pengerusi BN Gombak Abdul Rahim Kamaruddin yang berharap rakyat dapat menghargai pelan transformasi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

    Abdul Rahim berharap untuk menjadikan kampung baru Cina ke tempat ikonik bagi pelancong untuk melawat, ia memanggil Chinatown Gombak.

    Pada majlis itu, 102 hadiah cabutan bertuah telah disampaikan termasuk hadiah utama sebuah televisyen LED dan satu iPad.

    Pemenang LED televisyen Chan Soo Lian, 80, berkata, kemenangan itu adalah satu kejutan yang dialu-alukan.

    Chan telah tinggal di kampung itu selama lebih daripada 50 tahun dan telah menyaksikan peralihan kampung.
    Bagi beliau, Kuala Ampang adalah kejiranan yang tenang dan selamat dan dia ingin memastikan ia tetap sama.

    Olih: Thestar

    ReplyDelete
  2. Datuk Yip Kum Fook took the monks out of the Temple because he was afraid that the monks would break his secret and then he called the police and thugs came to the Temple to harass the Buddhist monks, and his team locked the Temple doors to not allow the monks to enter....this is very bad karma for or in Buddhist teachings ...

    Today he can know what happened to him, MCA will lose power, a good temple like Samnak Sambodhi, Taman Desa Jaya, Kepong, will not collapse for one day...this is the law of nature in Buddhist teachings...now he is always changing Buddhist monks to chant throwing bad things into the Temple..

    Many people say, Datuk Yip Kum Fook is afraid to come to his office lawyer and does not leave the house too, maybe he scares his own shadow to follow...this is very suffering forever, please do not bad things in this life

    Danny Yap…..Kepong, KL

    ReplyDelete