Adakah Shahrizat diserang rakan separti selain dari PKR?

Adakah Shahrizat diserang rakan separti selain dari PKR?
Menteri Umno Shahrizat Jalil telah mengetahui bahawa Perbadanan Fidlot Nasional yang diuruskan keluarganya berada di landasan yang salah tetapi entah bagaimana, beliau berjaya menyembunyikannya sehingga ia tidak dapat dielakkan didedahkan oleh parti lawan PKR. Sejurus selepas itu, tuntutan salah laku yang dibuat PKR telah disahkan oleh laporan Ketua Audit Negara (AG) bahawa NFC sememangnya "kucar-kacir" adalah satu tamparan hebat untuknya.

Soalan kini sibuk dilontarkan di sekitar UMNO mengenai isu tersebut. Bukankah ketua UMNO dan orang kanannya tahu tentang NFC atau mereka tidak masuk campur kerana ini adalah projeknya dan beliau harus diberi ruang untuk mengendalikannya?

Mungkin pada mulanya ini adalah benar, tetapi apabila ia adalah jelas bahawa PKR mula menyiasat, setelah berjaya menjumpai sumber konkrit tentang penyalahgunaan kuasa, mengapa Najib tidak memberhentikannya?

Terlepas pandang atau semgaja



Adakah Majlis Tertinggi UMNO terlepas pandang perkara? Atau sengaja memandang ringan bahawa ia boleh

terus dikacau sehingga tiada jalan lain untuk Shahrizat tetapi berhenti! Memandangkan UMNO gemar melentur institusi bagi perbuatan mereka, mengapa tidak pihak elit 'mempengaruh' Ketua Audit Negara?

Namun, apa masalahnya jika mereka telah berjaya untuk menutup mulut AG.

PKR masih menyiasat untuk menghalang keluarga Shahrizat. Hujah ini tidak cukup kuat juga.

Mana-mana sebab sebenar salah laku golongan elit UMNO - sama ada kekeliruan itu disebabkan dengan sengaja atau jika mereka benar-benar terkejut dengan akses kepada apa sahaja maklumat terperinci PKR - Ahli-ahli UMNO seolah-olah lebih suka untuk mempercayai Shahrizat telah dikenakan.

Bukan bahawa mereka tidak fikir beliau berhak dikenakan hukuman yang paling teruk bagi ketamakannya yang didakwa ditunjukkan oleh keluarganya, tetapi dalam cara tipikal tipu muslihat oleh UMNO

, pelbagai cerita diputar oleh puak yang berbeza telah mengujakan banyak kumpulan kopi di PWTC semasa UMNO berhimpun minggu lepas.

No comments:

Post a Comment