Annuar Musa saman FAM dan Azzuddin

Tan Sri Annuar Musa telah memfailkan saman Pemula terhadap FAM dan Setiausaha Agong FAM, Datuk Azzuddin Ahmad di Mahkamah Tinggi Malaya Shah Alam semalam.
Makluman berkaitan saman berkenaan tertera di laman sosial facebook peribadi milik Timbalan Presiden FAM dan Presiden KAFA yang digantung dua tahun enam bulan itu tengah malam tadi.

Saman dibuat dipercayai atas isu Annuar Musa digantung selama dua tahun setengah oleh Jawatankuasa Tatatertib Persatuan Bolasepak Malaysia April lalu.

Menurut Annuar, beliau memfailkan saman berkenaan setelah FAM bertindak menutup semua pintu rayuan dan rundingan terhadap isu kritikan beliau terhadap prestasi tidak menentu skuad Harimau Malaya kendalian jurulatih Datuk K Rajagobal.

Teguran itu bagaimanapun dianggap sesuatu yang serius oleh FAM dan ditafsirkan sebagai melanggar statut kuno FAM.

“Satu saman Pemula telah berjaya didaftarkan di Mahkamah Tinggi Malaya Shah Alam (Bahagian Sivil) pagi tadi (semalam) terhadap FAM dan Datuk Azzuddin Ahmad.

“Saya selaku plaintif melalui sepasukan peguam telah mengemuka dan mendeposit afidavit sokongan yang mengandungi segala fakta, butiran kes untuk ditimbang dan diputuskan oleh mahkamah.

“Saya menyerahkan kepada mahmakah dan proses undang-undang untuk membuat ketentuan bagi semua perkara yang telah saya kemukakan dalam afidavit tersebut.

“Secara jujur saya katakan saman mahkamah hanya setelah semua pintu rayuan dan berkira mereka tutup. Saya tidak ada (masalah) peribadi dengan sesiapa.

“Saya sekadar berusaha mendapat tafsiran yang benar dan tepat atas perkara yang melibatkan proses perundangan yang biasanya tidak diendah dan diguna untuk niat yang jahat (mala fide),” menurut petikan posting yang tertera di laman Facebook Annuar Musa.

No comments:

Post a Comment