Kenapa KDN Tangguh Siar Video Bersih 3.0?

Rakaman Bersih 3.0 Versi Polis terpaksa ditangguhkan tayangannya. Sebab utama kenapa video itu ditangguhkan kerana cakap Menteri KDN, Hishammuddin tak boleh pakai. Kenapa Hishammuddin beriya-riya berkata ia akan dimuatkan ke laman web kementerian pada Selasa iaitu semalam dan boleh dikuti mulai hari ini (6 Jun).

Bayangkan panel penasihat (kononnya bebas) baru mengadakan mesyuarat kedua pada Selasa, 5 Jun. Takkan dua kali mesyuarat boleh putuskan video yang berjumlah 43 klip dan berdurasi 73 jam. Kalau betul-betul bebas, takkan dua kali mesyuarat mampu selesaikannya.

Sebab-sebab lain siapa yang akan menonton video yang berdurasi 73 jam dengan 43 klip. Kalau nak kondem pun takkan sampai 73 jam. Patutlah-patutlah. Inilah yang mungkin difikirkan Hishammuddin selepas membuat pengumuman video tersebut, lalu terpaksalah Ketua Setiausaha KDN, Datuk Abdul Rahim Mohd Radzi membetulkannya.

Sebab-sebab lain, panel bebas akan bohong kita semua. Tak larat mereka nak menentukan kesahihan video itu semua. Dah tua-tua, tak larat mereka nak menonton. Akhirnya semuanya diserahkan kepada polis.

No comments:

Post a Comment