Terkini : Skandal Scorpene Disiarkan Di Vietnam

Secara amnya Scandal Scorpene yang melibatkan Najib, Razak Baginda da Altantuya diketahui oleh kebanyakkan warga Malaysia yang punya acess internet.

Meskipun begitu kerana taksub kepada Najib ianya dianggap fitnah oleh kebanyakkan penjilat Najib walaupun mereka sendiri membacanya dan tertanya tanya kenapa Najib membiarkan laporan yang memburukkan dirinya disiarkan oleh media luar negara.

Kerana tindakan media yang ditunggang oleh pentadbiran Najib menggelapkan berita atau laporan mengenai Scandal ini, maka jika kita menceritakan perkara ini kepada Makcik dan Pakcik di Felda atau kepada sesiapa sahaja yang tidak punya acess terhadap internet mereka tidak akan percaya.

Najib sememangnya mampu untuk mengawal dan mengongkon media-media cetak yang berada didalam Malaysia yang permit penerbitannya terletak ditangan pentadbiran Najib, tetapi tidak kepada media cetak luar negara.

Baru-baru ini sebuah penerbitan di Hong Kong telah menyiarkan satu artikel tentang scandal yang melibatkan RM500 Juta dana dari pembayar cukai.

Menurut apa yang dilapornya, Najib dipercayai atau disyaki telah memainkan peranan sebagai dalang atau perancang utama kepada pembunuhan Altantuya - sepenuhnya sila baca di ( SINI )

Dan kini laporan tentang scandal ini disiarkan pula oleh sebuah negara jiran yang lebih hampir dengan Malaysia iaitu Vietnam.

No comments:

Post a Comment