Usah termakan auta pembangkang kata Najib

Rakyat dinasihatkan jangan terpengaruh auta pembangkang yang mahu menggugat keyakinan pada kerajaan Barisan Nasional (BN).

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, pembangkang akan mencari isu, sama ada ada fakta atau tidak kerana pilihan raya semakin hampir.

“Rakyat mesti bezakan antara fakta dan auta. Saya lihat banyak yang diutarakan pembangkang bukan fakta tetapi auta, kalau lebih banyak auta daripada fakta, kita tidak boleh pakai orang yang banyak membawa auta daripada fakta. Kerajaan BN tak cari populariti semata-mata.

“Bantuan Rakyat 1Malaysia (BRIM) yang kita berikan, mereka tuduh duit haram, kita pinjam bank dunia dan ia rasuah politik. Tiga tuduhan ini dilemparkan kepada kita, tapi bila kita buka kaunter BRIM, pembangkang terpacul untuk dapat bantuan, kadang-kadang dia lebih awal daripada penyokong BN.

“Kalau kata duit haram, nak beli rasuah politik, janganlah terima daripada kerajaan. Muka tak malu, muka tebal. Ini yang kita kata ‘auta belit’,” katanya pada Majlis Jamuan Makan Tengah Hari Perdana 1Malaysia Bersama Perdana Menteri di Dataran Kompleks Pentadbiran Daerah Port Dickson, di sini, semalam, sempena lawatan sehari beliau ke Negeri Sembilan.

Menurutnya, kerajaan pimpinan BN berdiri atas fakta di mana telah mengurus tadbir negara dengan baik dan memulangkan hasilnya kepada rakyat.

No comments:

Post a Comment