Khairy setuju 5 Mei debat Rafizi isu PTPTN

Debat di antara dua bintang, masing-masing dari PKR dan Umno, bakal menjadi kemuncak kepada isu pinjaman siswa melalui Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN).

Debat dalam isu yang dilihat menjadi taruhan untuk mendapatkan sokongan anak muda menjelang pilihan raya itu dipersetujui ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin untuk diadakan pada 5 Mei.

Khairy mempersetujui demikian dalam satu tulisannya di laman Twitter hari ini setelah dicabar pengarah strategi PKR, Rafizi Ramli berdasarkan pendirian kedua-dua mereka dalam isu PTPTN.

Rafizi berkata, debat berkenaan adalah berdasarkan pendirian dan juga hasil sesi perbincangan PKR dan juga rundingan Pemuda Umno dengan pihak berkepentingan, Rabu lalu.

"PKR dan Pemuda Umno sudah mengadakan perbincangan tertutup dengan pihak-pihak terbabit untuk memahami isu ini dengan lebih baik.

"Sudah tiba masanya, hasil dan pandangan yang berbeza dari kedua-dua belah pihak diketengahkan untuk dibahaskan di hadapan rakyat," katanya.

2 comments:

  1. Sy sgt bstuju dgn pmansuhan PTPTN ini krna ianya sngt mbebankan!!!
    Hidup PKR..Hidup Anuar!!!
    Go AMBIGA..
    U can do it BABEEE...
    Gudluck Rafizi..I knw u can do the best..

    ReplyDelete
  2. PTPTN perlu dikekalkan, cuma perlu dikemaskini dan dilonggarkan syarat2 pinjaman dan pembyrannya supya yg benar2 berminat n bersemangat utk belajar mendpt manfaat darinya...Yg terpaksa byr pun keputusan tidak memuaskan apatah lg percuma...renung2kan...

    ReplyDelete