Aziz Bari akan bertanding dibawah Logo PKR

Pakar Perlembagaan, Abdul Aziz Bari mengesahkan beliau akan bertanding di Kerusi Parlimen Sabak Bernam di bawah lambing PKR pada PRU13 ini.

Pakar perlembagaan yang juga merupakan bekas pensyarah Universiti Islam Antarabangsa (UIA) berusia 54 tahun itu memberitahu sejak tiga bulan kebelakangan ini beliau sibuk menemui masyarakat di Sabak Bernam, bandar kelahirannya.

"Banyak kali, sebelum ini, saya telah ditawarkan untuk bertanding oleh DAP, PAS, PKR, pada tahun 1999 dan pada tahun 2007 juga, tetapi saya tidak fikir saya sudah bersedia atau sesuai pada masa itu ," kata Abdul Aziz dalam satu temu bual baru-baru ini.

"Tetapi sekarang saya rasa masa yang sesuai. Saya telah bersara dari pekerjaan yang selesa yang sukar untuk meninggalkannya, dan memandangkan saya telah ditawarkan untuk bertanding sebagai calon, saya hanya mahu menyumbang. Saya kini bersedia untuk berkhidmat.

"Kini tiada sebab untuk saya tidak menyertai pertandingan, keadaan menyebabkan saya tidak boleh mengatakan tidak," katanya.

Abdul Aziz berkata beliau tidak pasti mengapa dia telah dipilih tetapi mengandaikan bahawa mungkin beliau dianggap sebagai calon yang sesuai kerana kedudukan dalam masyarakat.

1 comment:

  1. Syabas kepada prof. Mari kita bangunkan negara ini dengan segala kepakaran yang ada dalam PR.Tamatkan kezaliman regim umno.

    ReplyDelete