PRU13 : Nyahkan pemimpin yang menyusahkan rakyat

Apabila bekas Presiden MIC,Datuk Seri S.Samy Vellu menempelak bekas 'bos' idolanya kerana menuduh Tun Dr.Mahathir Mohamad sebagai dalang yang membuatnya kalah teruk di kawasan kubu kuatnya di Parlimen Sungai Siput adalah sesuatu yang di uar jangkaan kita.

Kenapa baru sekarang meluahkan perasaan setelah 4 tahun terpendam rasa marah yang meluap-luap kepada Tun sedangkan semasa Datuk Seri Samy Vellu menjadi Menteri Kerja Raya berpenggal-penggal dahulu apa juga tindakan Tun atau apabila Tun didalam keadaan terancam pucuk pimpinannya Datuk Seri Samy Vellulah orang yang pertama tampil dengan penuh bersemangat membuat kenyataan bahawa beliau berdiri teguh di bawah kepimpinan Tun didalam apa juga situasi pun.

Inilah apa yang dikatakan adat resam politik di negara ini dimana semasa seseorang itu memegang tampuk pucuk pemerintahan semua orang akan 'menghimpit' dan sanggup buat serta berkorban apa sahaja termasuk membawa budaya mengampu yang melampau asalkan dapat kedudukan di dalam politik dan sudah tentunya di dalam kerajaan walau pun pada hakikatnya tidak ada nilai langsung di mata rakyat.

Datuk Seri Samy Vellu sepatutnya sedar bahawa kekalanan teruk yang berlaku ke atas dirinya dahulu bukannya kerana kenyataan Tun Mahathir semata-mata tetapi adalah kerana keangkuhan sikap sebagai seorang pemimpin parti MIC yang memecat sesiapa sahaja yang dianggap sebagai musuh dan yang paling ketara sekali adalah kebencian rakyat kerana mudah benar manaikkan bayaran harga tol di lebuhraya-lebuhraya termasuk lebuh raya PLUS dan lebuhraya yang pendek jarak perjalanannya dimana 50 sen pun dikenakan bayaran yang sepatutnya tidak berlaku.

Dalam pada itu terima kasih tidak terhingga rakyat Malaysia dan amat terhutang budi kepada penduduk Sungai Siput kerana bijak dan berani menyingkirkan wakil rakyat mereka sendiri yang pentingkan diri sendirinya itu.Diharap di dalam PRU-13 jika ada lagi pemimpin-pemimpin saperti perangai Datuk Seri Samy Vellu ini hendaklah dinyahkan sahaja mereka yang cuba menyusahkan kehidupan rakyat. Kuasa di tangan anda dan andalah terletaknya untuk menentukan masa hadapan rakyat dan negara.

Rakyat mesti pandai menilai diantara kaca dan permata kerana kilauannya sama tetapi perbezaannya ketara dan jika tidak tahu membeza atau tersalah pilih alamatnya 5 tahun lagilah kita akan tanggung derita yang memungkinkan anak cucu kita juga terjejas kehidupan mereka. Yang sebenarnya negara kita ini kayaraya kerana sumber aslinya yang melimpah ruah dan jika pandai mentadbirkannya dengan jujur dan baik serta mendapat berkat manfaatnya sudah tentu kepada rakyat semua.

No comments:

Post a Comment